e-Samochody ładowarki i Panele PV

Firmy leasingowe przedstawił wstępne kalkulacje rat na samochody elektryczne w wynajmie długoterminowym uwzględniającym dopłatę w ramach programu „Mój elektryk” NFOŚiGW. Wynika z nich, że dofinansowanie z funduszu obniża miesięczną ratę za auto o około 500-600 złotych. Jednak na  odbiór niektórych modeli przyjdzie nam poczekać do przyszłego roku.

Świat, który znaliśmy, już się kończy. Wszystko wskazuje na to, że jedyne, co może powstrzymać klimatyczną katastrofę, to drastyczna zmiana naszego stylu życia. Żegnajcie, sprowadzane z dalekich krajów owoce. Do widzenia, codzienna kanapko z mięsem. Wakacyjne wyjazdy za granicę – będę tęsknił. Odejdą także relatywnie niskie ceny za energię elektryczną.

Rewolucja jest elektryzująca – tak przynajmniej krystalizuje się najbliższa przyszłość motoryzacji. Pojazdy elektryczne lub wyposażone w ogniwa paliwowe zasilane wodorem, mają być kluczem do neutralności transportu, w tym również drogowego. By to jednak osiągnąć konieczne są działania na wielu frontach. 

Boom na elektryczne samochody w Europie może wyhamować, a obecne cele redukcji emisji CO2 z aut są mało ambitne – ostrzega brukselska organizacja pozarządowa. Unijne przepisy zakładają obecnie ograniczanie emisyjności CO2 z samochodów o 15 proc. do 2025 r. i 37,5 proc. do 2030 r. Komisja Europejska chce, by tempo redukcji emisji dwutlenku węgla przyspieszyło do 55 proc. w 2030 r. i 100 proc. w 2035 r. Ten ostatni cel oznacza, że od 2035 r. w Unii Europejskiej sprzedawane mogłyby już być tylko samochody elektryczne. T&E proponuje, by już w 2025 r. redukcja sięgnęła 30 proc., a w 2030 r. – aż 80 proc.